section, before the first section.

למה דיאטת און-ליין היא הבשורה הכי טובה עבורנו?​

החיים של כולנו ממילא עברו לרשת, אז מה מונע מאתנו גם לרזות דרך האינטרנט? הנטורופתית ענת אשר: "אפשר ללמד כל אחד להרכיב לעצמו את התפריט" ​בניגוד למה שנהוג לחשוב, האינטרנט לא משתלט לנו על החיים. הוא החיים עצמם. נסו לדמיין עולם ללא רשתות חברתיות, מנועי חיפוש או אתרי היכרויות. למעשה, דור ה-Y כלל לא מכיר עולם אחר והנחת המוצא היא שהרשת היא מקור מידע לכל חוליה בשרשרת החיים. אם אפשר לקנות ברשת, להתאהב, לטוס ברחבי הגלובוס ואפילו לרכוב על אופניים – אז מה מונע מאתנו גם לרזות דרך האינטרנט? הפתרון נמצא על המדף כבר לא מעט זמן, אבל בשנה האחרונה הוא תפס תאוצה: דיאטת און-ליין. לא מדובר באימוץ אקראי של תפריטים שמציע ד"ר גוגל, אלא על התאמה אישית ומדויקת של מזונות וליווי של תהליך הירידה במשקל.  איך תדעו אם זה מתאים לכם? בעזרת תשובות לשלוש שאלות פשוטות.  האם כבר קיבלתם החלטה לשנות את אורח חייכם באופן מיידי?כדאי כבר עתה להתחיל לשנן את צימוד המילים "אורח חיים". גם אם המונח דיאטה הוא שם קוד להרזיה, אתם לא בדיאטה. אתם בראשיתו של תהליך מעצים ובריא שאורך שישה שבועות (42 ימים ליתר דיוק) במהלכו "תוכנית האון-ליין היא פתרון מצוין למי שמחפש לרזות וגם לחסוך זמן", מסבירה ענת אשר, נטורופתית ובעלת הסמכה בשיטת דיאטת הזון של ד"ר סירס. אשר מפעילה בעצמה תוכניות און-ליין מקיפות שכוללות תפריטים מומלצים, מתכונים ומערך סרטוני וידיאו בהם ניתן לצפות בכל מסך. "המטרה שלי היא ללמד כל אחד להרכיב לעצמו את התפריט באופן שיתאים לאורח חייו. במקום להגיע לפגישות אני ממליצה ללכת לחדר הכושר או לבשל לעצמכם". האם יש לכם מספיק מוטיבציה לרזות לבד?לא מעט נשים מחפשות את הנוסחה המושלמת שתעזור להן לרזות ולשמור על אורח חיים בריא – רק בלי בייביסיטר צמוד. נכון, למרכיב התמיכה יש מקום חשוב בתהליך, אבל בעידן האינטרנט אפשר למלא אותו גם מרחוק. כבר עתה חשוב להבהיר: בדיאטת און-ליין רמת הבקרה על תהליך ההרזיה לא פחות גבוהה מכל דיאטה אחרת. למעשה, אשר מסבירה שהיד צמודה על הדופק כבר מהרגע הראשון: "בשלב הראשון אני ממליצה להצטלם בתמונת פרופיל כדי לראות את הירידה במשקל ובהיקפים. במהלך 42 הימים הבאים, צוות הקליניקה זמין לכל שאלה ואנו עושים את השינויים הדרושים בהתאמה אישית". עבור מי שהנחישות וההתמדה שלו חזקות מספיק כדי להימנע מפגישות מעקב – מדובר בנוסחה מנצחת. האם חלק ניכר מאורח החיים שלכם מתקיים בעולם האינטרנטי?אם התשובה היא כן, לא תהיה כל בעיה לקבל על עצמכם את אתגר דיאטת האון-ליין. תכנית האון-ליין של אשר מתבססת על פרק זמן של שישה שבועות וכוללת שיעורים שימושיים כמו קריאת אריזות מזון, התנהלות נבונה במסעדות, הסבר מפורט על אבות המזון והצרכים הדרושים לגוף, פעילות המוח בזמן רעב, הקניית הרגלי אכילה ועוד. כמו כן, מצורף דף מעקב אישי לשקילה שבועית ומדידה של שלוש נקודות: מותניים, בטן ואגן. אשר: "יותר מדי אנשים שרזו לא מצליחים לשמור על משקל תקין לאורך זמן, בגלל שהתפריט שלהם חסר גיוון והנאה. בתוכנית האון-ליין שלי, אני מלמדת איך ליצור תפריט מגוון ולהבין את הטעויות הקטנות שמונעות מאיתנו לאכול, ליהנות ולרזות".  

אסור או מותר? כך תשמרו על הדיאטה לאורך זמן​

ענת אשר, נטורופתית שעובדת בשיטת הזון, עונה על שאלת מיליון הדולר ומעניקה שישה הרגלי אכילה תקינים שיבטיחו משקל קבוע. נא ללעוס בהתאם אם נשאל את כל מי שירד באופן משמעותי במשקל: מהו האתגר הגדול ביותר עמו התמודד, התשובה תיענה מיד: איך שומרים על המשקל הרצוי לאורך זמן? זוהי, אפוא, שאלת מיליון הקלוריות האמיתית. ואכן, מדובר במשימה לא פשוטה שדורשת היערכות מורכבת והתייחסות לפרק הזמן הראשוני של הדיאטה, למעשה, הסתיים. "חלק גדול מהדיאטות לא מציעות פתרון לטווח הארוך", אומרת ענת אשר, נטורופתית שעובדת בשיטת הזון. "המטרה היא לאמץ אורח חיים קבוע והרגלי אכילה שיאפשרו הגעה לתוצאות חיוביות לאורך זמן ולא כפעולה זמנית".  אז איך שומרים הרגלי אכילה תקינים ומאוזנים שיבטיחו משקל תקין וקבוע? הנה 6 כללים שמומלץ ללעוס היטב. למדו את הרכב המזונות שאתם צורכים בקביעות: מדובר בשיעור חשוב שיסייע לכם לקרוא את תוויות המזון ולהבין את הרכב וכמות המזון שנכנס לגוף. השילוש הקדוש - פחמימות / חלבונים / שומנים – ממנו מורכבים כלל המזונות דורש איזון דק מאוד. אי ידיעת הכמויות עלול להוביל לצריכת קלוריות מיותרת והעלאת אחוז השומן בגוף. למדו להכיר את גופכם באופן מיטבי: מה מניע אתכם להפחית במשקל? מה נחשב בעיניכם הרגלי אכילה נכונים? כיצד אתם מגיבים כשאתם רעבים? ואיך אתם חוזרים למסלול אם טעיתם או נכנעתם למזון שלא נכלל ברשימה. כל השאלות הללו יתנו לכם אינדיקציה טובה להיכרות טובה יותר עם גופכם. התאימו את התפריט למציאות היומיומית: דיאטות בדרך כלל נראות מצוין על הנייר, אבל במהלך הזמן – הן נראות כמעט בלתי ניתנות לביצוע. אחרי הכל, למי יש זמן וחשק להכין סלט ברוקולי מדי יום? התפריט שיחזיק זמן ארוך יותר הוא כזה שמותאם למציאות היומית ובעיקר מגוון ומכיל את אילוצי החיים. שקלו את עצמכם ומדדו היקפים: אין הכוונה שתהפכו לאחיות בטיפת חלב, אלא בעיקר שתקשיבו לגוף ותבחינו בתהליך החיטוב שהוא עובר. הקילוגרמים שנושרים – חשובים ככל שיהיו, הם לא לבד. גם לתחושה האישית ומדידת הבגדים היומית יש משקל רב בהחלטה להמשיך ולשמור על שגרת תזונה נבונה. הבדילו בין רעב וחשק: זה קורה כמעט לכל אחד בכל שעה. הרצון להכניס משהו לפה (וכדאי שיהיה מתוק). ברוב המקרים, לא מדובר ברעב כלל אלא בחשק זמני שנובע ככל הנראה מטריגר רגשי. אמצו לעצמכם כלל: שתו כוס מים או תה לפני הארוחה. ברגע שתדעו להבדיל בין חשק לרעב אמיתי, תוכלו להתמודד טוב יותר עם האכילה הרגשית וגופכם ילמד לדחות אותה. התייעצו בזמן אמת: דיאטת הזון מציעה תמיכה און ליין באמצעות מייל או מסרונים. אם אינכם בטוחים לגבי מזון או רכיב כלשהו, גייסו לצדכם יועצת און ליין שתחזק אתכם בזמן אמת רגעים הקשים. "כאשר מקבלים את ההדרכה הנכונה, קל יותר לשמור על ארוחות מאוזנות לכל החיים", אומרת אשר, "כל מה שצריך זה רצון טוב, דף מעקב ורשת אינטרנט פעילה".

מתאמנים ולא מרזים? הדיאטה הזאת בשבילכם​

מי לא מכיר את המציאות המתסכלת הזאת: שגרת האימונים והעצימות עולות בקצב קבוע ומשביע רצון, אבל המשקל תקוע. הגוף מסרב לשתף פעולה והתועלות הרבות שנלוות לריצה, משחק כדורשת או אימון בחדר הכושר – מתחילות להיראות כבזבוז זמן ובעיקר זיעה. סימני השאלה אמנם רבים, אבל התשובה היא מוחצת: תזונה מאוזנת. או במילים אחרות, חסר לכם זון בחיים. "כל אדם באשר הוא צריך לצרוך מזון לפי מספר מדדים כמו מין, גיל, והיקף הפעילות הגופנית שהוא עושה", מסבירה ענת אשר, נטורופתית ובעלת הסמכה בשיטת הזון של ד"ר סירס. "להתאמן זה נפלא אבל אם לא שומרים ולא מבינים מה מומלץ או לא מומלץ להכניס לפה, נתרחק מתוצאות המקסימליות המיוחלות". למי ששואל את עצמו מי הוא ד"ר סירס ואיך הוא מסייע לאנשים לרזות, הנה ההסבר: דיאטת הזון פותחה על ידי הביוכימאי האמריקאי ד"ר בארי סירס, בשנת 1995 לאחר מחקר מדוקדק שארך 15 שנה. כצאצא לשושלת של קורבנות התקף לב, ייסד סירס את השיטה תחילה כדי להציל את עצמו מגורל זהה. אשר מתבססת על העקרונות המנחים של ד"ר סירס ומתאימה למטופליה תפריט ייחודי שיאפשר לשגרת יומם שיאפשר להם להמשיך ולשמר את הנאות המזון – רק עם תוצאות משביעות רצון. איך דיאטת הזון באמת עובדת?  "כדאי כבר עכשיו לשכוח מאבקות קסמים", גודעת אשר את חלום ירדתי-שתי-מידות-בג'ינס-בתוך-חודש. אז מה כן? "יש 5 ארוחות מאוזנות ביום שכל אחת מהן מכילה יחס קבוע של פחמימות חלבונים ושומנים. כך שומר הגוף על איזון לאורך היום ומאפשר לשלוט בקלות במזון שנכנס אליו". אשר מעידה על עצמה כמי שהשילה ממשקלה 30 ק"ג. "זה לא קרה ביום וגם לא בחודש, אך מהרגע שהבנתי איך אוכלים נכון ומאוזן ולא מוותרים על הנאות החיים – התחלתי לרזות ולרדת בהיקפים". על הנייר זה נראה די פשוט: יש מטרה והיא חזקה מכל קינוח או ערב ברביקיו. עכשיו, לכו תתמידו בזה חודשים או חיים שלמים. דיאטת הזון, כמו שאר שמות הקוד מכונים "דיאטות" לא כוללת תפריט מהיר לירידה מהירה בטווח קצר. אשר: "בעולם מושלם היה מישהו שמבשל לנו נכון ומאוזן בכל יום, אבל במציאות קשה מאוד להקפיד גם לבשל נכון. עם רשימת קניות מאורגנת והיעזרות במוצרים נכונים קל ליצור אפשרויות ומנות בחמש דקות. המלצותיה למטופלים הרבים שפוקדים את הקליניקה שלה ברמת השרון, כוללים בין השאר, מעבר מקפה הפוך לאמריקנו עם מעט חלב; לוותר על סלט ירקות מתובל ("שמן זית זה עדיין שומן. כדאי לתבל לבד בלימון וחומץ בלסמי"); להמתין רבע שעה אחרי כל ארוחה עד הרגשת שובע; להתחיל כל ארוחה בהזמנת כוס מים; וכמובן – לקום להתרעננות מיד כשיוצאים הקינוחים כי עד שתחזרו לשולחן לא יישאר קינוח. אה כן, ובבקשה אל תדברו איתה על ספירת קלוריות: "כל הזמן מדברים איתנו על קלוריות ועל כמות קלורית יומית. אני מציעה דרך חשיבה אחרת, הרי בחפיסת שוקולד יש 400 קלוריות וגם במנת סלמון עם אורז ושעועית ירוקה יש 400 קלוריות. האם הגוף שלנו יפיק את אותה תועלת בעת אכילת השוקולד כמו באכילת הסלמון בתוספת הירקות והאורז? האם הגוף שלנו יראה אותו דבר אם נתייחס רק לערך הקלורי ולא להרכב המזון? אתם כבר יודעים את התשובה". רוצים ללמוד עוד על דיאטת הזון ולקבוע פגישה עם ענת אשר? לחצו כאן ותתחילו לרזות  ​

...
...

בינה נט תקשורת ומחשבים
הפריון 4 אזור תעשייה צפוני  אשדוד
נייד: 050-349-777-5 פקס:153-50-349-777-5
דוא"ל:binaa.net@gmail.com

|  Fit&Zone לאכול, ליהנות ולרזות   |   ענת אשר   |   03-5018141  |   דוא"ל: anat@fitnzone.co.il   |

שלח

שדה חובה

תודה רבה!

פרטיכם נשלחו בהצלחה

להשארת פרטים:

שדה חובה

שדה חובה

FIT & ZONE - לאכול, להינות, לרזות